November 9, 2009

Aira 10 bulan

Nak update sikit pasal Aira yang dah masuk 10 bulan ni....
  • Gigi bawah dah nampak dah 2 batang,air liur dia asyik meleleh je..sejak ade gigi ni asyik tersengih je..nak tunjuk gigi kot.
  • belum pandai berjalan lagi..
  • Dah pandai tepuk tangan,masa mula2 belajar dulu asyik nak tepuk tangan je kerjanye
  • dah pandai merajuk,bila lambat bagi susu kat dia tak de nye dia minum..dia tutup mulut dia rapat2 or dia tolak dengan tangan comel dia tu.
  • Dah pandai panggil mama, ni yang aku tension ni..penat aku ajar dia panggil MUMMY tak gak pandai2 mama gak yang dia nak..
  • bila nak barang dia pandai cakap nakk..kalau tak nak dia cakap nanakk..
  • Bab makan Aira memang tak akan tolak, pe saje yang kita suap kat dia makan,kalau kita makan dia nampak pas tu kita tak bagi kat dia,dia akan minta nak nak..dengan tangan2,kepala2 semua bergerak..
  • sekarang ni dah pandai memberontak kalau dia nak sesuatu kita tak bagi,menghentak2 kaki,badan dia hempas2kan..kalau ade mainan kat tangan dia abis dia buangkan..sampai aku rasa aku perlu ambik kelas mcm ner nak handle budak comel ni..
  • Makin aktif..kalau dalam walker langgar sana sini,kalau lepaskan kat bawah dia panjat sana panjat sini..mengemas hobi dia sekarang.
  • susu macam biasa 4oz 2 jam sekali,tu tak boleh tinggal walaupun dah makan kenyang cukup masa mesti nak susu.
  • Darling aku ni kurang mesra sikit kalau jumpa orang,masam je muka dia tak de nye dia senyum walaupun orang cuba buat dia ketawa..
  • Aira paling tak suka duduk dalam car seat,dia akan menangis macam kena dera..apa aku nak buat ni???
  • suka mandi..kalau dia mandi dengan aku sekali mandi,dia tepuk2 air yang ade dalam tub tu..suka.. ketawa2..
  • Suka tengok muka dalam cermin,ketawa gatal dia bila nampak muka comel dia..
  • bila nampak mummy dia, asyik angkat tangan nak dukung je..
Sayangnye mummy kat anak mummy sorang ni..nak peluk2 cium2 anak mummy yang omel ni...


No comments:

Post a Comment