April 11, 2010

Citer Hujung Minggu niiii..

Pagi sabtu ke az-zahrah monthly check up untuk perot ni..semuanye ok..jantina doc tak nampak cause kedudukan baby ke belakang..aku tension mendgrnye..nasib baik panel kalau duit aku sendiri yang bayar mau saje aku mgamuk kat situ ,tiap2 bulan gi check perot doc tu mesti ckp tak nampak,kedudukkan baby tu lah ini lah..mcm2..baby ni perahsia orangnye agaknye..aku pun tak hilang mood nak tahu pe jantina anak aku ni..tunggu je lah dia lahir bulan depan nanti..
Balik je dari az-zahrah ambik aira di nursery and terus ke wedding officemate aku di kampung tunku PJ..sampai sana pun dah lewat cause sesat bagai,pengantin tengah makan,aku pun dengan laju
capai pinggan.. .perut pun dah lapar tahap maksimum,baby dlm perut pun dah menendang2 lapar..borak2 jap dengan kawan2 lain,ambik gambar sebagai kenangan..

Nak balik umah terus boring rasanye..so aku pun bagilah idea kat my cinta, "kita ke IKEA nak tak??..dah dekat kan alang2 kat area PJ kita lajak ler sikit ke depan..dia pun ok je,pada mulanye nak tengok2 je, sudahnye..mcm2 yang aku capai,nasib baik finance manager aku ade kat sebelah kalau aku gi sorang mau susut duit dalam poket aku..beli yang penting je,baby chair untuk aira,periuk yang kecik2 untuk aku & laundry basket untuk letak baju kotor anak2..kalau ke ke IKEA mesti nak rasa meatball nye..beratur panjang pun tak pe janji dapat rasa..sampai umah dah nak malam, mandi2,lepak2 depan tv tgk berita,tiba2 teringin nak makan roti nan,ke cheras ler kami anak beranak ..balik je umah aira pun dah pengsan,kitaorg pun dah penat maklum lah dr pg keluar,
Bangun je buat breakfast,prepare untuk lunch..masak simple2 je sup ayam untuk aira & my cinta,hari ini aku tak berapa selera nak makan nasi so buat sikit bihun goreng untuk aku.. kemas umah sikit lebih kurang & rehat2 depan tv manjakan anak & suami..Hari ini tak kemana2 duduk umah,cuaca pun panas,sampai badan aira pun naik ruam2..aku pun nak rehat2 kan badan, nak prepare barang2 untuk kerja esok..

No comments:

Post a Comment