December 29, 2010

Hati Bicara Rindu

Hati bicara rindu...ewahhh bermadah helah ..hati rindu sangat kat kampung,mak abah,adik beradik,anak buah,kucing2,ayam2 & suasana kampung,yang paling penting masakan mak aku,nak hirup udara nyaman di kampung,bila pagi buka tingkap tengok embun membasahi rumput2 yg panjang kat umah mak aku tu(tu yg membuat aku ghindu)ayam berkokok bersahutan bak kata aira "kuuk kuuk kuuk"bila nampak ayam..kucing mengiau2 lapar pagi2,umah mak aku tepi sawah so bila pagi tu punyer lah sejuk huhhh seronoknye tido sampai tengahari..

Planning nak balik ke melaka 7 Jan ni kebetulan mak aku nak sponser besday party untuk aira so aku dgn senang hati nye mengambil kesempatan..seronoknye tak yah keluar duit,cuma beli kek je..Selalunye bila balik melaka mesti tak kemana2,sebelum2 tu punyer lah planning macam2 nak ke situ lah ke sini lah bila sampai actual date 1 pun tak menjadi,akhirnye duduk umah peluk2 mak aku..hahahaha..lg beberapa hari nak balik kampung ni hati dah tak de lagi dah kat sini..tak sabar2 ni..hari2 dok citer dengan aira & airis walaupun anak2 aku ni tak berapa nak faham..tak pe janji ade gak tempat meluahkan rasa..fooyoh..

No comments:

Post a Comment